راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی است برای مطرح کردن راه های توسعه اقتصادی به سبک ایرانی اسلامی

راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی است برای مطرح کردن راه های توسعه اقتصادی به سبک ایرانی اسلامی

این وبلاگ تلاشی است برای مطرح کردن راه های توسعه اقتصادی به سبک ایرانی اسلامی

کلمات کلیدی

اقتصاد بدون نفت هم اکنون

هلندی سرگردان یا کشتی سرگردان

شوک درمانی اقتصاد

نقل و چاپ محتویات این وبلاگ با درج مبدا بلامانع است

طغیان فروپاشی اقتصادی

به کور می گوییم عین علی

آقای روحانی با کلید آمدید با "قفل مطلق" کشور می روید

"مختال فخور"

نه اصول گرایان ما اصول گرا هستند نه اصلاح طلبان اصلاح طلب

دومینو ورشکستگی زنجیره ای

کوتوله های سیاسی نه "کودکان سیاسی"

( فرهنگ لجبازی احمدی نژادی)

عدالت اقتصادی از اولین درخواست انقلاب اسلامی و انقلاب مشروطه بود

و گرنه همچنان درجا خواهیم زد

الحاق چهار وزارتخانه اقتصاد تجارت صنعت معدن به رهبری

آمریکا وجود دو ژاپن در آسیا تحمل نخواهد کرد

تا همچنان برای خودشان ماهی صید کنند؟

منافع ملی کیلو یی چند است

اندیشکده استراتژیک مطالعات

فاجعه فرو ریزی اقتصادی بوقوع خواهد افتد لطفا بر سر

تقسیم غنایم اینقدر نزاع نفر مایید ( غنیمت تقسیم وزارت خانه ها )

شده

خلاصه انقلاب هیچ اسلام هم قربانی سود جویان داخلی

امروز اعلام عفو عمومی کنیم

امام علی (ع) دشمنان خود را می بخشید دست به مصادره بابت مالیات نزد

تبلیغات کردید "ایران "همچون لیبی تسلیم شد

آن گربه بچه کوچک ( جغرافیای ایران) اکنون پلنگ بزرگی شده

زلزله آسمانی یا زمینی یا سیاسی بیرون بریزد

سیاست فرغون های موتور دار

جان ملت گروگان این دو کارخانه مونتاژ کرده ایم

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نماز جمعه یکی از ارکان حاکمیت اسلام بود برای نشر واجبات الهی و مسائل و مشکلات جامعه اسلامی.

که در آیه 9 سوره جمعه قرآن کریم از وجوب آن سخن رفته است.

وجوب از واجبات اعظم تا آن آنجا که در زمان نماز جمعه هر کار دیگر حتی کارهای مباح حرام گماره شده است این نشان از اهمیت بسیار این حکم خدایی دارد حتی علامه طبا طبایی کارهای واجب دیگر در زمان نماز جمعه حرام می داند 

و به حق یکی از پایه های خط دادن اسلامی و نهی از منکرات بزرگ بوده و هنوز هم هست.

در واقع امامان جمعه با نشر قوانین خدا و حرام و حلال در خطبه اول و دعوت به یگانگی و همبستگی و تقاضای حل مشکلات مردم در خطبه دوم یکی از بزرگترین رسانه های اسلام را می توانند رقم بزنند.

نماز جمعه از روز اول سیاسی بود.

حتی بعد از پیامبر خلفا هم سخت از نماز جمعه حساب می بردند امویان و عباسیان هم در کانالیزه کردن نماز جمعه ید بیضایی داشتند.

کار به جای رساندند که جز خواص خود دیگری حق خواندن نماز جمعه نداشت؟

حتی بارها دیده شد که امام جمعه غیر از تبلیغ معاویه و یزید و حاکمان کار دیگری انجام نمی دادند .

این حرکت سیاسی و جناحی برای تبلیغ حکومت باعث شد تا شیعه رای به عدم وجوب نماز جمعه در زمان غیبت رای دهد.

در جمعه گذشته شاهد بودیم حجت اسلام خاتمی با اذعان به خلوتی نماز جمعه از این معضل شکایت کند؟

اما چرا نماز جمعه دو میلیون نفری آیت الله طالقانی چه شد که به نماز جمعه امروز رسیدیم؟

آن روز تهران نصف امروز هم جمعیت نداشت اما مردم با سر و دست در نماز جمعه شرکت می کردند.

واقعا هم اثرات خوبی روی مردم باقی گذاشته بود .

اما به تدریج نماز جمعه به تریبونی خاص برای یک جناح خاص در آمد .

و برای بهره برداری جناحی و حتی توجیه کم کاری و دزدی ثروت اندوزی حکومت تبدیل شد.

این نماز جمعه باید اول از همه رنگ و بوی خدایی داشته باشد.

باید ائمه جمعه مردم به راه حق تشویق کنند.

باید مشکلات مردم مطرح کنند باید از حاکمان هر کسی که باشد درخواست حل مشکلات را بکنند.

اینکه امام جماعت خود را دولتی بداند ( یا باشد) یک نقص بزرگ است؟

امام جمعه نباید گروهی باشد نباید جناحی باشد نباید غیر از احکام دین سخنی در مدح یا تایید گروهی موضع گیری کند.

امروز شهرهای ما بیشتر شامل "بلد کبیره " امام خمینی هستند.

باید نماز جمعه را همگانی کرد اصلا چرا باید در یک مسجد یا یک محل نماز جمعه خوانده شود؟

نماز جمعه باید در تمام مساجد کشور اجراء شود.

در هر مسجد امام جماعت همان مسجد یا به دعوت شورا مسجد یک امام جمعه دعوت شود تا نماز جمعه را و خطبه را بخواند.

چه کسی در اسلام نماز جمعه را کانالیزه کرده مگر ما آل امیه هستیم نماز مال همه مردم است.

مردم باید در تمام مساجد شهر جمع بشوند و نماز جمعه را بر گزار کنند .

در کشورهای عربی و هند پاکستان اندونزی نماز جمعه سیاسی نیست فقط عبادی است اما عامه مردم شرکت می کنند حتی در پیاده رو ها خیابانها صف می بندند و نمازهای چند میلیونی می خوانند.

حتی در اروپا آمریکا نماز جمعه عمومی است و شرکت کنندگان بسیار.

حالا چه عیبی دارد در کشور ما هم نماز جمعه عمومی شود هر کس درب خانه خودش محل کار خودش نماز جمعه بخواند.

چه اصراری است روز جمعه تمام مساجد کشور ببندیم تا مردم در یک محل خاص بیایند نماز بخوانند؟

بگذارید مردم خود امام جمعه خود را انتخاب کنند.

آزاد بگذارید امام جمعه از دولت از مسئولان انتقاد کند مشکلات بیان کند ؟

چون اسلام یک نماز جمعه این چنین می خواهد این نماز جمعه همگانی می تواند بسیار بازدارنده باشد از کجروی ها از اختلاس ها از دزدی ها از رشد افراط گرایی از رشد سیاست مداران آلوده.

بلاشک نماز جمعه بزرگترین سنگر اسلام بوده و هست به شرطی که حاکمیت شرایط آن را رعایت کند

امید است این برگزاری نماز جمعه عمومی با درخواست و تایید شما روزی در ایران همگانی شود. 

اجرای درست واجبات اسلام مهمتر از اینست که امام جمعه فقط تعریف حکومت کند یا جناحی صحبت کند یا دیدگاه خاص یک گروه اعلام کند.

باشد ما قبول می کنیم نماز جمعه حکومت در یک محل خاص خوانده شود اما به بقیه هم اجازه داده شود در تمام مساجد نماز جمعه بخوانند این به اسلام نزدیک تر است. 

  • ۹۸/۰۵/۰۶
  • حسین تاج احمدی

نظرات (۲)

احکام اسلام اجازه نمیده در فاصله کمتر از چند کیلومتر دو نماز جمعه تشکیل بشه
بله مثلا یک نمازجمعه درشهر قم است و یکی در شهرک پردیسان
بله نماز جمعه باید بیان کننده مشکلات و راهکار ها باشد ولی اگر شد هر مسجد و هر منزل دیگه این قدرت عمومی و اجتماعی وجود نخواهد داشت 
چرا میخوای اجتماع مسلمان ها رو خراب کنی از قدرت نمایی و راهپیمایی که واهمه ندارید؟
اون مساله حل مشکلات محله رو بدون نماز جمعه هم میشه حل کرد با یک مسجد فعال با امام جماعت فعال نیازی به نماز جمعه نیست اگر مردم محل در مسجد یک دلی و همکاری داشته باشند میتونن خیلی به هم دیگه و حل مشکلات کمک کنن
ولی بالاخره نباید ی جایی باشه که مردم محله های مختلف و یک شهر دور هم جمع بشن؟
دستور اسلام همینه مراجعه فرمایید به رساله مراجع معظم تقلید
پاسخ:
با تشکر از آقا یا خانم "مهدی" دست روی نکته جالبی گذاشته اید.
من با فقیهان که حداقل فاصله دو نماز جمعه را یک فرسخ می دانند (اکثریت ) مخالف نیستم حتی اگر رای ایشان را هم بپذیریم در محدوده جغرافیای تهران 730 کیلومتر مربع یا ابعاد تقریبی 30 کیلومتر در 24 کیلومتر حداقل باید بیست نماز جمعه برگزار شود که چنین نیست؟
اما اعتقاد دارم این فتوا ها قدیمی شده و دردی دوا نمی کند اصلا منسوخ شده چرا؟
چون امروز محدوده تمرکز اسکان در ارتفاع داریم و آپارتمان نشینی تجمع جمعیت در مکان کوچک اما با میلیونها ساکن شده روبرو هستیم عینا" مانند فتوا بلد کبیره امام خمینی نیاز به فتوا جدید داریم تعلل پذیرش علما و یا کم کاری ایشان راه را نباید بر مسلمانان ببندد ؟
امروز در تمام مساجد اسلام آباد جاکارتا قطر دوبی نماز جمعه برگزار می شود . گاهی دو مسجد چنان به هم نزدیک هستند که جمعیت نماز گزار با هم ممزوج می شوند اما هر کدام نماز خود را می خوانند و حتی خطبه امام خویش را گوش می کنند و عجیب اینجاست هر دو مسجد بسیار شلوغ تر از حالات عادی می شوند و مردم نوعا در خیابان و پیاده رو نماز می خوانند.حتی بعد از نماز با هم دست می دهند و به هم تبریک می گویند در حالیکه امام جماعت دو مسجد متفاوت می اندیشند و گاهی ضد هم هستند.
اما قسمت دوم پاسخ شما چرا می خواهی اجتماع مسلمان ها رو خراب کنی ؟
جواب من اتفاقا می خواهم مسلمان ها را مجتمع کنم اگر همه مساجد نماز جمعه را برگزار کنند ما حداقل در تهران چهار میلیون نماز گزار خواهیم داشت نه ده هزار نفر؟
اما اگر منظور شما اینست که ممکن است یک امام جماعتی نماز جمعه متفاوت و خطبه بر علیه حکومت بخواند
و مورد استقبال قرار گیرد باید گفت اولا اکنون دیگر آن حساسیت اول انقلاب نیست ؟
دوم با رشد رسانه ها هر حرفی اکنون منتشر می شود پس تنها تریبون نماز جمعه نیست تازه بگذارید وزن سیاسی هر گروه هم مشخص شود چه اشکالی دارد از یک نماز جمعه استقبال زیادی شود. 

آقای بیسواد نشستی برای خودت یک سری مطالب بدرد نخور سر هم بندی کردی تحت نام اسلام پیشنهاد نماز جمعه که چی بشود؟

اصلا تو بیشتر می فهمی یا مراجع تقلید همگی متفق نظر می گویند فاصله دو نماز جمعه باید 6 کیلومتر باشد.

نمردیم دیدیم عده ای خود سر پیدا شدند تا هر نظری خودشان هوا هوسشان می خواهد تحت نام اسلام منتشر کنند.

 

پاسخ:
با تشکر از الطاف و مرحمت های مودبانه شما بلاشک باید طلبه یا روحانی باشید؟
اما پاسخ ببینید در یک دوره کوتاهی بیش از 90 رساله در قم چاپ و منتشر شد این 90 رساله زاییده تحول در روحانیت بود خیر ما یک شبه صاحب 90 مرجع شدیم متاسفانه اینجور نبود ما کمبود مراجع تقلید داشتیم اما آنچه بروز کرد یک رونویسی از رساله آیت الله بروجردی بود در 90 شکل متفاوت گاهی هم هم شکل همدیگر ؟
خوب بعضی از این کپی نویسان هرچه را ایشان نوشته بودند با یک تغییرات جزئی چاپ کردند .
بدون آنکه توجه کنند آنچه ایشان نوشته بود مال صد سال پیش بوده اکنون نیاز به اجتهاد جدید فتوا جدید دارد .
درست است یک سری مسائل همانند گذشته است مانند شکیات در نماز یا روزه یا غسل آما آنچه مربوط به تغییرات شهری انسانی اجتماعی و کشوری دارد اکنون تغییر کرده اکنون منسوخ شده 
آنچه اکنون در این رساله ها دیده می شود رونویسی است و قابل استناد نیست اکنون باید تک تک مورد تجدید نظر قرار گیرد ولو مخالف نظر من یا شما باشد.
در مجموع ما قصد توهین یا شرع زدایی از کسی را نداریم 
قصد من از این پیشنهاد نشان دادن عظمت مسلمانان در شهرهای امروزی ایران بود نه خدای ناکرده بدعت زشتی در دین یا خلاف اسلام حالا من به شما پیشنهاد می کنم در محضر یکی از این مراجع حاضر شده و پیشنهاد مرا مطرح کنید شاید ایشان وسعت نظر بیشتری داشته باشند حتما هم سوال کنید این پیشنهاد گناه یا کفری دارد؟
این ها فروع دین هستند اجراء مختلف آن باعث کفر عناد و بدعت نیست.  

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی