راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی است برای مطرح کردن راه های توسعه اقتصادی به سبک ایرانی اسلامی

راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی است برای مطرح کردن راه های توسعه اقتصادی به سبک ایرانی اسلامی

این وبلاگ تلاشی است برای مطرح کردن راه های توسعه اقتصادی به سبک ایرانی اسلامی

کلمات کلیدی

اقتصاد بدون نفت هم اکنون

هلندی سرگردان یا کشتی سرگردان

شوک درمانی اقتصاد

نقل و چاپ محتویات این وبلاگ با درج مبدا بلامانع است

طغیان فروپاشی اقتصادی

به کور می گوییم عین علی

آقای روحانی با کلید آمدید با "قفل مطلق" کشور می روید

"مختال فخور"

نه اصول گرایان ما اصول گرا هستند نه اصلاح طلبان اصلاح طلب

دومینو ورشکستگی زنجیره ای

کوتوله های سیاسی نه "کودکان سیاسی"

( فرهنگ لجبازی احمدی نژادی)

عدالت اقتصادی از اولین درخواست انقلاب اسلامی و انقلاب مشروطه بود

و گرنه همچنان درجا خواهیم زد

الحاق چهار وزارتخانه اقتصاد تجارت صنعت معدن به رهبری

آمریکا وجود دو ژاپن در آسیا تحمل نخواهد کرد

تا همچنان برای خودشان ماهی صید کنند؟

منافع ملی کیلو یی چند است

اندیشکده استراتژیک مطالعات

فاجعه فرو ریزی اقتصادی بوقوع خواهد افتد لطفا بر سر

تقسیم غنایم اینقدر نزاع نفر مایید ( غنیمت تقسیم وزارت خانه ها )

شده

خلاصه انقلاب هیچ اسلام هم قربانی سود جویان داخلی

امروز اعلام عفو عمومی کنیم

امام علی (ع) دشمنان خود را می بخشید دست به مصادره بابت مالیات نزد

تبلیغات کردید "ایران "همچون لیبی تسلیم شد

آن گربه بچه کوچک ( جغرافیای ایران) اکنون پلنگ بزرگی شده

زلزله آسمانی یا زمینی یا سیاسی بیرون بریزد

سیاست فرغون های موتور دار

جان ملت گروگان این دو کارخانه مونتاژ کرده ایم

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در پی حمله به کنسول گری ایران در دمشق سوریه و شهادت هفت نفر از افسران بلند پایه سپاه پاسداران وضعیت بازدارندگی ایران اهمیت بسیار حیاتی پیدا کرده است نکته فراموش شده در این پازل تحلیل های آبکی رسانه های کشور و حتی صدا و سیما است که مصداق مشورت با نادان تداعی می کند این موضوع می تواند تصمیم گیران عالی رتبه کشور را به اشتباه شناختی وضعیت موجود سوق دهد.

بطور خلاصه هیچ تحلیل منطقی و متعادل من مشاهده نکردم این نشان می دهد نه تنها اشخاص کارشناس نه چندان مطمئن در رسانه ها و صدا سیما  حضور گسترده دارند ( کارشناس های سفارش شده حضور دارند ) بلکه مردم از نظرات درست هم محروم شده اند.

و این موضوع می تواند بسیار خطرناک باشد؟

چرا بسیار خطرناک چون اینک در معرض یک پیچ تاریخی خطرناک قرار داریم که وضعیت ادامه انقلاب و حتی ادامه حیات کشوری مانند ایران را برای آینده رقم خواهد زد.

هر تصمیم و نگرش اشتباه می تواند فاجعه های عظیم و شکست های غیر قابل جبرانی را ایجاد کند.

لذا واجب است بسیار عقلانی و بدون هر گونه اظهار نظر موذیانه و سوء استفاده گرانه مسئله مطرح و تحلیل شود.

اگر چه نمی خواستم این مطالب در یک مقاله عمومی مطرح کنم اما چه کنم که مسئولان بر برج عاج نشسته نه نظرات دیگران را مهم می دانند نه گوش شنوایی در دسترس موجود است.

سیاسیون کشور در حالی اعتقاد به بازدارندگی رسیدن ایران دارند که این بازدارندگی تکمیل نیست شکاف های مهمی در این بازدارندگی وجود دارد که بهتر است آنها را تحلیل کنیم.

این بازدارندگی در بحث اقتصادی شکنندگی خاص خودش را دارد شرایط نا پایدار اقتصادی که بر اثر کوتاهی های مکرر دولت وجود دارد سبب شده که همچنان نرخ ارز در نوسانات سیاسی و نظامی با امریکا و اسرائیل به شدت افزایش پیدا کند .

این اهرم وضع اقتصادی مردم را به شدت متاثر خواهد کرد.

بیش از 7 سال است در این سلسه مقالات نحوه تقابل با این مشکل توضیح دادم اما نه تنها گوش شنوایی نبود بلکه اصرار در ادامه سیاست های شکست خورده اینک به دولت سیزدهم رسیده است.

این یکی از عجیب ترین مشکلات کشور است که هم راه حل دارد هم ذخیره دانایی و اجرایی و توانایی رفع آن وجود دارد اما دولت با وجودیکه می داند سیاست هایش موفق نبوده همچنان بر ادامه آن پا فشاری می کند؟

ادامه وضعیت صدمه پذیری اقتصاد کشور را در معرض حملات اقتصادی آینده قرار خواهد داد.

دوم خدشه در بازدارندگی سیاسی کشور است مواضع نه چندان محکم وزیر امورخارجه ( اگر چه من آقای امیر عبدالهیان را تصمیم گیر نهایی نمی دانم ) مشکلات بازدرندگی ایران را افزایش خواهد داد .

ایشان در ابتدای شروع جنگ غزه مسائلی را مطرح کردند که قابلیت اجرایی شدن و تصمیم گیری در مورد آنها در حد وزیر امور خارجه نبود .

لذا جهت گیری های نا منطقی سبب شده که حرفهای ایشان به عنوان پرچمدار سیاست خارجی ایران از آن متانت و استحکام لازم بر خوردار نباشد.

همین نقص هم در ارجاع شکایت ایران به شورای امنیت در مورد محکوم کردن تعرض به کنسول گری ایران در غزه هم وجود دارد.

اولا درخواست باید در قرار دادن اسرائیل در ذیل بند 7 شورای امنیت مطرخ می شد.( ناقض کننده صلح و امنیت بین المللی )

ودر کنار این درخواست باید طبق اصل 51 منشور تقاضای مقابله به مثل هم گنجانده می شد. ( تا بطور ضمنی مطرح شود در صورت عدم واکنش شورای امنیت ایران خود تصمیم به مجازات متخاصم خواهد کرد.)

تا با اباطیل نماینده انگلیس در شورای امنیت خدشه دار نشود حتی پاسخ نماینده ایران در این شورا هم کافی نبود ایران باید بلافاصله ریشه این مشکلات امروز غزه را به خباثت انگلیس در کشور بخشی 75 سال پیش او نسبت می ذاد. و حمایت از کشتار را به نماینده انگلیس یاد آور می شد.

متاسفانه عدم وجود مشاوران مطمئن در وزراتخانه ها نه تنها در اقتصاد که در وزارت امور خارجه هم مشکل آفرین است.

اگر چه انتظار برخورد قطعی داشتن از شورای امنیت بر علیه اسرائیل هم دردی از ایران علاج نمی کرد و نمی کند اما برخورد منطقی و طی کردن پله به پله برخورد با اسرائیل لازمه برخوردهای آتی است

این نقایص می تواند بازیگری ایران در عرصه سیاست جهانی خدشه دار کند.

اما خدشه در بازدارندگی نظامی خود یکی از مشکلات روبروی ایران است.

بگذارید فضای روبروی ایران را بررسی کنیم .

قبل از هر چیزی باید مسئولان کشور بدانند پس از شکست امنیت اسرائیل در غزه استکبار جهانی بصورت بسیار گسترده اعتراف کرد که در دکترین امنیتی آمریکا غرب و ناتو خدشه اساسی ایجاد شده موارد زیادی از این اعترافات وجود دارد هم از طرف اندیشکده های تحقیقی و امنیتی هم از جانب سیاست مداران و مدیران ارشد پنتاگون .

بیخود نیست که آمریکا معتقد است شکست اطلاعاتی اسرائیل شکست اطلاعاتی آمریکا و غرب هم هست.

لذا غرب معتقد است که در دیوار امنیتی ما یک شکافی بوجود امده که عامل اصلی آن ایران است.

بعد تصمیم گرفتند این شکاف با سرکوب شدید چبهه مقاومت و بخصوص ایران به پایان ببرند.

ببینید بایدن یک سیاست منافقانه ای را با ایران از روز اول کاندید شدن دنبال کرد می گفت تحریم برعلیه ایران بر خواهد داشت اینکار نکرد می گفت به برجام باز خواهد گشت اینکار نکرد دقیقا این سیاست اکوان دیو در شاهنامه فردوسی پیگیری شده است .

رستم می گفت من هر چه بگویم اکوان دیو خلاف آن را عمل خواهد کرد.

وقتی دولت بایدن می گویید نمی خواهم جنگ افزایش پیدا کند به صراحت دروغ می گوید.

من ثابت می کنم دروغ می گوید. دولت آمریکا یک ماه پیش تعداد 1800 عدد بمب 2000 پوندی 25 عدد جنگنده اف 35 بعنوان کمک بلاعوض به اسرائیل داد این کمک برای ارتش اسرائیل جهت غزه بود خیر غزه که با خاک یکسان شده غیر از چند منطقه بسیار محدود دیگر جای برای بمباران ندارد این بمب ها برای حمله به ایران داده شده برای بمباران مناطق اتمی و مهم نظامی و مسکونی ایران.

اصلا جنگنده اف 35 بدرد غزه نی خورد این تجهیزات دور برد برای به سنگ کوبیدن سر مار ( ایران ) اهدا شده .

لذا اینکه آمریکا می گویید در حمله به کنسول گری ایران در دمشق نقشی نداشته دروغ بزرگتری است.

این برنامه با هدایت ماهواره های نظامی آمریکا عمل شده است حتی سفیر ایران در سوریه در این جلسه بوده بعد از خروج ایشان این حمله انجام شده ( این تکنو لوژی فقط در دست آمریکا است حتی ترور صالح العاروری هم در لبنان با همین سیستم انجام شد)

برنامه اینست که اسرائیل ایران مورد حمله های محدود قرار دهد تا ایران مجبور به عکس العمل موشک زنی شود دقیقا آنها می دانند در مقا بل موشک های عماد و فرا صوت ایران هیچ دفاعی ندارند.

لذا بعد این موشک ها اسرائیل با گستاخی تهران و ایران را مورد حمله های مخرب با بمب های 2000 پوندی قرار خواهد داد.

اگر کار یکسره شد هیچ در غیر اینصورت با حمله اتمی کار را تمام خواهد کرد. ( توضیح اینکه اف 35 های قبلی اسرائیل توانایی حمل سلاح اتمی را نداشتند اما اف 35 های اهدایی این توان را دارند )

شک نکنید اسرائیل در کاربرد سلاح اتمی علیه ایران لحضه ای شک نخواهد کرد ( به اندازه کافی بد نام و درنده است که اینکار به راحتی انجام دهد حتی از پوشش اطلاعاتی و حمایت هوایی آمریکا هم بهره برداری خواهد کرد یا بنوعی می شود گفت کمک نامرعی آمریکا هم پشتوانه آن خواهد بود بعد هم آمریکا با چند برخورد تبلیغاتی خواهد گفت نقشی نداشته بعد هم اسرائیل در شورای امنیت محکوم و تحریم صوری خواهند کرد اما کار از کار گذشته است)

دقیقا عکس عمل ناتو در مقابل روسیه در اوکراین هم تکمیل کننده همین هماهنگی است آنان هم مانند گذشته با ادب کنار رینگ نشسته اند سرکوبی تمام کمال ایران را نظاره کنند. ( وزیر دفاع انگلیس گریت :دنیا در مرحله بیش از جنگ قرار دارد لذا اعضای ناتو باید 2 درصد هزینه دفاعی تکمیل کنند )

اما نگران جنگ جهانی هم هستند لذا ارسال مهمات به اوکراین متوقف کردند دیوارهای دفاعی تکمیل و روسیه را در مرحله دوم قرار دادند.

روسیه هم از این برنامه مطلع است لذا حداکثر استفاده از موقعیت را دارد انجام می دهد.

بدون شک ایران در این چاله از پیش کنده شده خواهد افتاد اگر درست موضوع را تحلیل نکند که خود محل سوال است.

لذا بدون داشتن بمب اتم تکمیل و آماده شده مقابله با اسرائیل ( آمریکا ) یک خدشه کامل در بازدارندگی نظامی ایران است که با نا بالغی تحلیل ها قابل جبران نیست.

اینجا یک مشکل مطرح است ببینید من با سیاست مطرح شده توسط رهبری مخالف نیستم در عرض این سیاست دارم تحلیل می کنم تا امروز این سیاست عدم ساخت بمب اتم برای کشور مفید بوده اما در شرایط موجود موجبات خسرانهای عظیم خواهد شد اگر تغییرات نداشته باشیم 

اگر درک درستی وجود داشته باشد اینک در مقابل رویا رویی عظیمی هستیم که چاره ای غیر از ایستادن نداریم.

 

  • ۰۳/۰۱/۱۷
  • حسین تاج احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی