راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی است برای مطرح کردن راه های توسعه اقتصادی به سبک ایرانی اسلامی

راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی است برای مطرح کردن راه های توسعه اقتصادی به سبک ایرانی اسلامی

این وبلاگ تلاشی است برای مطرح کردن راه های توسعه اقتصادی به سبک ایرانی اسلامی

کلمات کلیدی

اقتصاد بدون نفت هم اکنون

هلندی سرگردان یا کشتی سرگردان

شوک درمانی اقتصاد

نقل و چاپ محتویات این وبلاگ با درج مبدا بلامانع است

طغیان فروپاشی اقتصادی

به کور می گوییم عین علی

آقای روحانی با کلید آمدید با "قفل مطلق" کشور می روید

"مختال فخور"

نه اصول گرایان ما اصول گرا هستند نه اصلاح طلبان اصلاح طلب

دومینو ورشکستگی زنجیره ای

کوتوله های سیاسی نه "کودکان سیاسی"

( فرهنگ لجبازی احمدی نژادی)

عدالت اقتصادی از اولین درخواست انقلاب اسلامی و انقلاب مشروطه بود

و گرنه همچنان درجا خواهیم زد

الحاق چهار وزارتخانه اقتصاد تجارت صنعت معدن به رهبری

آمریکا وجود دو ژاپن در آسیا تحمل نخواهد کرد

تا همچنان برای خودشان ماهی صید کنند؟

منافع ملی کیلو یی چند است

اندیشکده استراتژیک مطالعات

فاجعه فرو ریزی اقتصادی بوقوع خواهد افتد لطفا بر سر

تقسیم غنایم اینقدر نزاع نفر مایید ( غنیمت تقسیم وزارت خانه ها )

شده

خلاصه انقلاب هیچ اسلام هم قربانی سود جویان داخلی

امروز اعلام عفو عمومی کنیم

امام علی (ع) دشمنان خود را می بخشید دست به مصادره بابت مالیات نزد

تبلیغات کردید "ایران "همچون لیبی تسلیم شد

آن گربه بچه کوچک ( جغرافیای ایران) اکنون پلنگ بزرگی شده

زلزله آسمانی یا زمینی یا سیاسی بیرون بریزد

سیاست فرغون های موتور دار

جان ملت گروگان این دو کارخانه مونتاژ کرده ایم

بایگانی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

"خشم فرو خفته " عریان شد منشاء این خشم هم در شهرگ های حومه شهرهای بزرگ بود.

این بهترین توصیف برای شورش آبانماه سال 1398 است.

رسانه های وابسته به دولت هرچه دلشان بخواهد بگویند منشاء خشم دخالت خارجی بوده اغتشاش گران از خارج خط می گرفتند و غیره همه دادن آدرس عوضی است "شانه خالی کردن از مسئولیت است.

فرافکنی است .

همانند دروغ های که یک معتاد به خودش می گوید .معتاد شدم چون درد زیادی داشتم معتاد شدم چون شکست خوردم معتاد شدم چون فقیر بودم چون پشتوانه نداشتم ...............

بدون شک سهم اصلی شورش در خشم فرو خفته اقشار آسیب پذیر در حومه شهرک های اقماری بود که به صحنه آمد .

سهم اصلی شورش را مردم به عهده داشتند نه وابستگان اگرچه سهم کوچکی را هم باید به وابستگان داد.

اما در بهترین حالت سهم وابستگان بیش از سی در صد نبود هفتاد درصد مشکل در حومه بود.

در حومه چه خبر است که چنین سهمگین شورش می کند می خروشد.

آن احمقی که از پشت شیشه ماشین ضد گلوله در مسیر شمال شهر به رئیس جمهوری می خواهد نظر سنجی کند نمی فهمد در حومه چه می گذرد؟  اصلا درک نمی کند؟ بله قربان گویی ها دستمال زدن ها چنان مسحورش کرده است که ابد دهر نمی فهمد در زیر پوست شهر فراموش شده حومه چه خون جگری در جریان است؟

بیخود نیست خود را بهتر از و بالاتر از همه می بیند احساسی که در برخورد با فرهیختگان فرهنگی کشور ( آقای دکتر ازغدی) بروز داد نشان داد این بیچاره از شاه هم بیشتر مسخ شده است.

فکر می کند همه مزد بگیر و گماشته او هستند حتی شاه در برخورد با فرهنگیان کشور چنین گستاخی نمی کرد.

من توهین به دکتر ازغدی و شورای انقلاب فرهنگی کشور توهین به آحاد مردم ایران بخصوص توهین به قشر فرهیخته کشور می دانم و خواستار اجرای 30 ضربه شلاق در همان محل برای روحانی در همان مکان توهین هستم این قانون اسلام است و اجراء آن مقام و ریاست نمی شناسد.

بگذریم برویم حومه ببینیم آنجا چه خبر است.

حومه معمولا در جنوب شهرهای بزرگ یا حاشیه غیر مرغوب شهر واقع شده یا روستای بوده که خود به خود مردم از گرانی مسکن و هزینه ها به آن پناه بردند مانند نسیم شهر تهران که روستای اکبر آباد بود و در دولت روحانی از 25 هزار جمعیت ( در همین شش سال گذاشته ) به جمعیت بیش از 750 هزار نفر افزایش جمعیت داشته است.

یا مانند پرند یا پردیس شهرک کوچکی بوده که با انتخاب دولت برای عده های از اقشار کم درآمد انتخاب شده بود که با اضافه شدن مسکن مهر به سرطان دچار شد و رشد بی سابقه ای یافت

اینک بیش از نیمی از جمعیت کشور در حومه زندکی می کنند حتی سکونتگاه های غیر مجاز و آلونک نشین های کهریزک و غیره جزئی از همین حومه هستند خانه های ساخته شده از حلبی پلاستیک از گل خام یا ضایعات.

حومه را با القاب داده شده به آن بیشتر می شود شناخت اینجا زیر پونز است اینجا قبرستان زنده ها است اینجا لیانگ شامپو است اینجا آخر خط است ایجا خارج محدوده زنده ها است اینجا گل آباد است اینجا شهرک اشباح است ( شبها هستند روزها نیستند) اینجا جهنم حصارک است اینجا چراگاه نادری است اینجا محل دفن زباله تهران است اینجا تبعید گاه قزل حصار است اینجا زورگاه زور گیران است.

اینجا خوابگاه اراذل اوباش است اینجا برزخ طرد شدگان است.

در حومه خدمات دولتی نیست یا بسیار کم رنگ است بیمارستان نیست مدرسه نیست بسیار کم است کلانتری نیست یا در چهارده فرسخی یک اطاقک نگهبانی به نام کیوسک نیروی انتظامی قرار دارد. دادگاه هم نیست پزشک هم نیست یا بسیار کم است و بیشتر مطب خصوصی است با یک دکتر کم تجربه با حق ویزیت یک متخصص ؟

اصلا نرخها در حومه از هیچ قانونی تبعیت نمی کنند خود مختار تعیین می شوند مرکز رسیدگی وجود ندارد.

سیستم حمل و نقل هم وجود ندارد از تاکسی منظم و نرخ عادلانه هم خبری نیست.

یک پراید قراضه که کلگیر جلو و سپر عقب آن در هوا بازی می کند و چند دهه عمر دارد با صدای نیمه هلی کوپتر برای یک مسیر دو کیلومتری همان کرایه ای را طلب می کند که یک تاکسی 50 میلیونی در تهران از میدان فردوسی برای مسافر عادی تا سر تقاطع مطهری طلب می کند حداقل دو هزار تومان کرایه می خواهد آن هم از هر پنج مسافر در هم تنیده جداگانه .

اصولا نرخها در حومه یا مساوی نرخهای مرکز تهران هستند یا بالاتر شیرینی فروشی قراضه با دکور داغون و شیرنی چرخ کرده از شیرینهای فروش نرفته همان کیلیوی 25 هزار توان برای شیرینی خشک طلب می کند که شیرینی فروشی چند میلیاردی سرقفلی مرکز تهران با مواد تازه و بوی خوش عالی صبح همان روز پخت کرده است می خواهد.

مدرسه هم که خود یک مصیبت است شاید برای دوره ابتدایی در یک کلاس چهل تا پنجاه نفره با پرداخت زیر میزی بتوان یک جا پیدا کرد اما دوره های بالاتر خیلی ها باید مسیر بسیار طولانی طی کنند حتی مسافرت روزانه یک بچه دوازده سال به بالا به تهران آن هم از صبح ساعت پنج آفتاب نزده تا برگشت که معمولا به شب می کشد حداقل زمان رسیدن یک مسافر از پرندک یا حتی نسیم شهر به تهران دو تا سه ساعت با اتوبوس و غیره است تازه می رسد به میدان آزادی از آنجا تا مدرسه هم گاهی یک تا یک ساعت نیم راه دارد تازه ثبت نام در مدرسه ای در تهران یا دبیرستانی در تهران خود یک مشکل عظیم است معمولا مدارس عنوان می کنند فقط مجاز به ثبت نام محلات همسایه مدرسه هستند.

مواد غذایی و خدمات خانگی مانند لوله کشی مانند تعمیر و قطعات یدکی هم گرانتر از تهران یا مرکز شهر اصلی هستند وقتی اعتراض هم می کنید می گویند این کرایه خورده سود بانک می دهم اجاره مغازه ام بالا است.

متاسفانه اجاره محل کار با وجود نبود تقاضا و نبود بازار در حومه مانندشهرهای بزرگ تعیین می شود 

حتی یک مغازه در خیابان اصلی نسیم شهر پرند یا رباط کریم مانند یک مغازه در مرکز تهران تا ماهی ده میلیون تومان اجاره دارد.

یک آرایشگاه مانند تهران یا مرکز شهر طلب دستمزد می کند .

متاسفانه وقتی پای سلامتی وبیمارستان به میان می آید این وجوه به شدت هم افزایش پیدا می کند یک پانسمان عادی در یک زیر پله معادل هفتاد تا 130 هزار تومان آب می خورد وقتی هم اعتراض می کنید برایتان تعداد بخیه ها را می شمارد.

متاسفانه دستمزدها هیچ فاعده و قانونی ندارند.

خدا نکند یک نصف شب دچار سکته یا یک بیماری جان گیر شود آمبولانس و خدمات اورژانس موجود نیست هر چه هست کرایه است تاکسی تلفنی همان نرخی را برای یک ساعت کار می خواهد که در مرکز تهران یک آژانس مشهور با بیست سال خدمت و سرقفلی یک یا جند میلیاری و ماشینهای بالای پنجاه میلیون می گیرد برای یک آردی بیست سال پیش باید ساعتی پنجاه هزار تومان پرداخت کنی و مریض به شهر اصلی بیاوری تازه آغاز مشکل است این بیمارستان آن بیمارستان با دیدن ماشین و وضع مسافر معمولا از پذیرش خودادری می گردد.

پزشک متخصص نداریم حتی بیمارستان دولتی یک خانواده با یک مریض بدحال سکته کرده گاهی تا صبح در تهران سرگردان می شود آخر هم هیچ مریض در ماشین فوت می کند بسیاری مواقع یک آمپول حتی می تواند جان بیمار نجات دهد اما دیوارهای بلند هزینه و ساخته ما مانع درمان است.

(اصلا پیشنهاد می کنم مانند این دکه های فست فود ها یک درمان سرپایی در همان ماشین مراجعه کننده کنار بیمارستان بدون بستری کردن انجام شود یک معاینه کوتاه یک درمان سبک یا زدن حتی یک آمپول کوچک جان بسیاری نجات خواهد داد)

فوت بیمار تازه شروع داستان دیگر و مصیبت دیگر ی است فوت بیچاره یک طرف دفن او طرف دیگر هیچ قبرستانی حتی در گردنه تنباکویی جاده خاوران کمتر از چند میلیون برای خدمات دفن وجه نمی گیرد؟

اصلا دفن مجانی بدون غسل و کفن هم امکان ندارد؟

زمین قبرستان ها معمولا وقفی است زمین مجانی به شهرداری یا ده داری واگذار شده اما پل صراطی شده است برای درآمد زایی؟

گاهی دیده شده کسان بیمار عزیز خود را کنار قبرستان یا حتی کنار جاده رها کرده اند و گریخته اند برای نداشتن وجه ؟

این داستان حومه است اگر کسی به خاطر نداشتن درآمد یا کمی حقوق به آنجا پناه ببرد تازه اول مشکلات است.

حالا شاید کمی برای شما آشکار شده باشد حومه یعنی چه تازه بسیاری از مطالب من خودم سانسور کردم ؟

شاید این "خشم فرو خفته " کمی موشکافی شده باشد؟  

  • حسین تاج احمدی
  • ۱
  • ۰

فرض کنیم یک جاسوس انگلیسی در ایران با همه سیستم های ضد امنیتی در مرکز حکومت رخنه کند و بالاترین سمت های کشور بدست بیاورد؟

حتی رئیس جمهور بشود بیشتر از اینکه آقای روحانی خسارت به کشور زده است می تواند به جمهوری اسلامی ایران خیانت کند؟

واقعا امکان خسارت بیشتر نیست؟

آبرو و حیثیت کشور در دنیا بر باد دهد و بیش صدها کشته و هزاران مجروح و میلیاردها دلار خسارت مالی در عرض یک هفته بر کشور تحمیل کند ؟

اصلا نمی تواند بهتر از این آبروی کشور بر باد دهد کشور جمهوری اسلامی ایران مدعی داشتن دموکراسی و انتخابات آزاد است مدعی مردم سالاری است و در جامعه بین المللی به عنوان عضوی فعال و مردمی شهرت داشته و دارد و از آن بالاتر در یک نبرد نابرابر دیپلماسی و تحریم اقتصادی سعی دارد به جامعه جهانی بقیولاند عضوی قانون مدار و مشروع است

از پشتوانه بالای مردمی بر خوردار است اینک با این شورش با این همه غارت و چپاول و سرکوب چگونه در این نبرد از خود دفاع کند؟

چه کسی عامل این همه خسارت است مسئولیت این همه کشته و مجروح و خسارت به عهده کیست؟

بگذارید در محاکمه وجدان عمومی کشور این واقعه را باز خوانی کنیم واکاوی کنیم جراحی کنیم

نمی خواستم این واقعه را جراحی کنم اما ترسم از زیان های سنگین تر و بعدی است شاید گوش شنوای این سطور بخواند درک کند و از آن برای تصمیمات بعدی بهره بگیرد 

شاید مسئولی این سطور بخواند و در وجدان خود عامل جنایت را محکوم کند؟

گران کردن بنزین بود یا ویران کن آبرو حیثیت کشور اموال و نفوس کشور؟

اول اینک این تصمیم در جمع اصحاب نیاوران اتخاذ شده ( همان اقتصاد دانان بی سواد که با بورسیه و امکانات کشور یک مدارک بی ارزش در ایران و خارج به اسم دکترا برای خود دست پا کردند و طرفداران پر و پا قرص بانک جهانی و رها سازی و آزاد سازی اقتصاد هستند)

دوم اینکه سران سه قوه دروغ بزرگی بود که به ملت و رهبری تحمیل کردند .

رئیس قوه قضاییه ( آقای رئیسی اطلاعیه صادر کرد و مخالفت خود را با این تصمیم هم در جلسه هم در پیشگاه ملت اعلام کرد)

دوم اینکه آقای لاریجانی قوه قانونگزاری کشور نیست مسئول این قوه هم نیست یک رئیس تشریفاتی ساخت پاختی گروه های داخل مجلس است وجود او در هر جمعی مانند وجود قرص استامینوفن است در هر نسخه ای نه شفا می دهد نه از خود اختیاری دارد نه اندیشه و عقل او نشان از حلال مشکلات کشور دارد تازه او مسکن بی ضرر است در این مجلس گاهی به نعل می زند گاهی به میخ و هیچ فایده ای برای کشور ندارد؟

اضلا کوپنی به مجلس راه پیدا کرد آراء مردمی هم ندارد اگر مراجع قم اورا از قم کاندید و حمایت نکرده بودند اصلا برای مجلس انتخاب هم نشده بود

تازه او هم در سخنان خود بطور ضمنی از پذیرفتن مسئولیت گران کردن بنزین شانه خالی کرد؟

پس این تصمیم فقط توسط دولت ( دولت هم نه توسط شخص رئیس جمهور و محفل حمام خزانه گرفته شده ) اصلا مصوب وزیران هم نیست؟

پس خیانت این تصمیم فقط بر عهد روحانی است شاید آن محفل به روحانی بگوید خودت را بکش او باید اینکار را بکند؟

صدمات و خسارت این تصمیم نابجا و دیر هنگام و ناشیانه تا بیست سال کشور را رنج خواهد داد.

اقتصاد کشور مانند کشور جنگ زده خواهد کرد رکود سنگین بر تمام کشور مستولی خواهد کرد .

وضع را از آنچه بود به مراتب بدتر خواهد کرد سرمایه ها را فراری خواهد داد.

فقر را بر جامعه تحمیل خواهد کرد سکون و سکوت بر اقتصاد و معاملات جاری خواهد ساخت.

تمام کسبه و حتی شرکت ها را خواهد ترساند تا از سرمایه گذاری بیشتر یا حتی ادامه کار خودداری کنند.

همه قادر نیستند تحلیل کنند چرا فروشگاههای زنجیره ای مورد هجوم قرار گرفتند؟

مردم بخصوص مردم فقیر حومه با تشکیل و وسعت یافتن آن مخالف بودند با دادن امتیاز آن به اشخاص غیر ایرانی مخالف بودند با شگردهای کلاه گذاری این قروشگاه ها مخالف بودند .

تمام این فروشگاه ها دست پخت دولت روحانی است این غارت یک اعتراض سیاسی است نه یک تعرض به سرمایه گذاری خارجی یا حتی تعرض به سرمایه گذاری شخصی.

چرا چون این فروشگاه های زنجیره ای به غارت مردم و اقتصاد ایران مشغول هستد؟

اصلا مالکیت  این فروشگاها هم مخدوش و مخفی است  

اگر سرمایه گذاری در ایران سود دارد چرا در تولید سرمایه گذاری نمی کنند ؟

مشغول غارت جیب مردم و تجارت کوچک مغازه های  سوپر مارکت های محلی هستند.

از آن طرف باید حرکت رهبری را با وجودی که می دانست در مقابل یک دروغ و یک تصمیم نا درست قرار گرفته است باید ستود.

چون ایجاد هر شبهه و شکاف در حاکمیت برای این تصمیم اشتباه می توانست کشور بر باد دهد.

اگر رهبری از این تصمیم اشتباه حمایت نمی کرد خسارت آن صدها برابر بیشتر بود.

اصلا موجب سقوط دولت می شد.

و خسارت هزار بار بیشتر از اکنون بود ؟

اما خسارت کنونی هم بسیار سنگین است دولت هم مقصر اصلی نیست شخص رئیس جمهور است پرداخت خسارت باید از جیب شخصی پرداخت کند نه از جیب بیت المال؟

ایا روحانی می تواند بابت هر کشته 350 میلیون تومان دیه و بایت هر آتش سوزی چند ملیارد تومان وجه پرداخت کند؟

من قبلا بارها خطرات ادامه حکومت روحانی گوشزد کرده بودم.

بارها حرکات مشکوک و غیر عادی اورا برای کشور خسارت آمیز و مهلک دانسته بودم

اما فکر نمی کردم چنین حماقت و خیانت بزرگی دانسته یا نا دانسته بر کشور تحمیل کند.

اکنون هم بجد هشدار می دهم اگر روحانی جاسوس هم نباشد گستاخی سمت طلبی ریاست خواهی و خود بزرگ بینی او کار دست جمهوری اسلامی ایران خواهد داد.

لذا بار دیگر خواهان برکناری او از طریق قانون و حاکمیت هستم یا مجلس یا محاکمه در دیوان عالی کشور یا حتی برکناری توسط شورای مصلحت نظام  و رهبری هستم.

اکنون موقعیت کشور بسیار خطرناک و حساس است کشور در جنگ احزاب قرار گرفته  هر گونه اشتباه در مهره چینی می تواند کفه جنگ را به نفع دشمن مغلوبه کند.

برکناری روحانی به شدت اعتراض اروپا و آمریکا را بدنبال خواهد داشت می گوید نه آزمایش کنید. 

 

  • حسین تاج احمدی
  • ۰
  • ۰

حماقت های سریالی دولت روحانی هم چنان ادامه دارد تاخیر در تصمیمات سرنوشت ساز دولت را مجبور کرده است تا با بی دقتی و عجله دست به تصمیم انتحاری و اجراء افزایش قیمت بنزین بگیرد؟

آقای روحانی شاید دولت شما کارش تمام شده و از بین رفته باشد اما مملکت نیاز به اندیشه نیاز به تدبیر و آرامش دارد.

در هر حال دولت روحانی تمام  اعتبار سیاسی خود را از دست داده است و باید کار او را تمام شده دانست.

اما همین دولت زخمی ناکارآمد می تواند کشور را بر باد دهد؟

چند روز گذشته  این کشور تحریم شده شاهد خسارت چند صد هزار میلیارد تومانی و تلفات سنگین شد که می توانست همین تصمیم افزایش قیمت بنزین بدون خسارت و تلفات به تدریج اجرایی کند.

اما سلسله حماقت های روحانی و تیم عقیم اقتصادی او چنان خسارات عظیم را موجب شد.

تازه شانس آوردیم مردم همکاری کردند و گرنه باید اینک همانند بولیوی شاهد یک رئیس جمهور خود خوانده آمریکایی بودیم.

تازه هنوز ادامه سریال مانده است

دولت بنزین را گران کرده اما مطلق از بقیه می خواهد تا از افزایش قیمت خوداداری کنند؟

افزایش قیمت بنزین مسقیما روی حمل نقل روی کرایه ها تاثیر خواهد داشت همینطور غیر مستقیم باعث افزایش قیمت های کالا و دستمزد خواهد شد.

چه بهتر که دولت سعی کند این افزایش قیمت را در سقف حداکثر ده درصد تثبیت کند

متاسفانه نقش بنزین در اقتصاد ایران به علت دو کارخانه عهد عتیق خودر رو سازی بسیار بالا است.

در حالیکه یک ماشین ژاپنی کوچک ماهانه با روزی صد کلومتر حرکت فقط  دو بار سوخت گیری می کند  نمونه ایرانی همان سایز ماشین در ماه بیش از یازده بار باید سوخت گیری کند؟

از آن طرف عدم سرمایه گذاری روی وسایل نقلیه عمومی باعث شده نقش کرایه در زندگی مردم نقش سنگینی را پیدا کند بخصوص مردمی که در حومه و شهرک های اطراف شهرهای بزرگ زندگی می کنند.

تازه بیشتر این افراد قشر کارگر و قشر بسیار ضعیف کارمندی تشکیل می دهند.

این افراد عموما روزها برای کار به شهر های بزرگ می روند و شبها به شهرک های خود باز می گردنند و متاسفانه بار اصلی این نقل انتقال نه مترو نه اتوبوس و نه حتی مینی بوس به عهده ندارتد بلکه تاکسی های قراضه که اغلب هم پلاک شخصی هستند و مشمول سهیه بنزین تاکسی هم نمی شوند.

برای همین موضوع بود که شورشها در شهرک های اطراف تهران بسیار سنگین تر از خود تهران نمایان شد.

بطور متوسط دو میلیون ماشین سواری روزانه به تهران وارد و شبها از تهران خارج می شوند.

اغلب هم ماشین های فرسوده با عمر بالای 15 سال هستند.

حالا این اقتصاد شهرکی که بدون هیچ کمک دولتی امورات خود را می خواهد بگذراند با بنزین 3 هزار تومانی چکار باید بکند؟

حداقل بیست میلیون نفر در تهران کرج و قزوین اقتصاد شهرکی و حومه ای دارند.

شهرک های که اغلب محل خواب هستند فاقد شفل و کار و بیشتر مردمی که در آن ها زندگی می کنند از دست گرانی اجاره زمین و مسکن به این نواحی رو آورده اند.

در واقع تجمع بیش از بیست میلیون انسان در حومه شهر بزرگ تهران نمایش مهاجرت از شهرستان های بدون شغل بدون کار بدون اقتصاد به مرکز کشور است.

همین پدیده را در مشهد در تبریز در اورمیه در اهواز در زاهدان هم شاهد هستیم.

در واقع باید نصف جمعیت کشور را حاشیه نشین دانست .

دولت روحانی فاقد هر گونه شناخت هر گونه برنامه هرگونه تدبیر است در واقع این دولت ادامه دولت پوپولیسمی احمدی نژاد است که تمام مشکلات را بیشتر و عمیقتر خواهد کرد.

بزودی یک دولت ورشکسته مقروض و بدون پشتوانه مردمی را روی دست حاکمیت باقی خواهد گذاشت.

برکناری هر چه زودتر این دولت خدمت به اقتصاد به سیاست کشور است.

اگر دو سال پیش طبق ذرخواست همین راهبرد روحانی را استیضاح و برکنار کرده بودیم اکنون کشور بسیار قوی تر و منسجم تر بود.

ترسم اینست فردا بگوییم اگر دولت روحانی را بر کنار کرده بودیم اکنون هنوز جمهوری اسلامی ایران داشتیم؟ 

 

  • حسین تاج احمدی
  • ۱
  • ۰

در قرآن داریم قوم یهود که از اطاعت خدا سرپیچی کردند دچار مسخ شدند .سوره بقره آیه 65

قرار بود روزهای شنبه به صید ماهی نروند آما آنان به خیال خویش با بستن سد خاکی ماهی ها را در شنبه محصور می کردند و در روز بعد شکار می کردند اگرچه شواهدی بر مسخ جسمانی هم دیده شده اما بیشک این آیات نشان از نزول انسانیت و گرایش به حیوانیت دارد.

حتی اگر قبول کنیم این مسخ شدن فقط در رفتار و تفکر بوده است نشان دارد انسان این ظرفیت را دارد به شدت از واقعیت و انسانیت فاصله بگیرد و دچار انحراف فکری اخلاقی شود.

آنچه امروز در بین مردم ایران می گذرد بسیار با آنچه دو گروه سیاسی ایران فکر و عمل می کنند بسیار فاصله دارد.

مردم نه تنها از دوجناح سیاسی عبور کرده اند که در بسیاری از جوانان عبور اندیشه از جمهوری اسلامی هم دیده می شود؟

تحریم های آمریکا و تحریمهای عظیم داخلی جامعه را دچار یک پوست اندازی عمیق کرده است.

این تغییر تفکر و اندیشه بغایت سریع جامع و عمومی است که حتی پدران و مادران هم از درک آن عاجز هستند.

متاسفانه دو گروه سیاسی ایران فقط خود را می بینند و رقیب خود را به هیچ چیز و هیچ کس دیگری توجه ندارند؟

متاسفانه چنان در اندیشه دشمنی با یکدیگر فرو رفته اند که صدای پای خرد شدن باورهای خویش را نمی شنوند درک نمی کنند؟

کینه و دشمنی با قومی آنان را از عدالت خارج کرده است سوره مائده آیه 8

چنان در اندیشه کوبیدن و گوشمالی دادن و آبرو ریزی کردن  یک دیگر شده اند که غفلت آنان را به مسخ و بی راه کشانده است.

اینک دعوا بر سر این نیست که کدامیک رئیس جمهور  و کدامیک رئیس مجلس شود ؟

اینک دعوا بر سر این است که رای به جمهوری اسلامی ایران صحیح بوده یا نه ایا اسلام اکنون قادر است مشکلات کشور حل کند یا نه دعوا سر بقا جمهوری اسلامی ایران است نه بر سر جناحهای سیاسی؟

هر دو گروه سیاسی سالها است که در پیش مردم مرده اند .

اینک جریان فکری بسیار قوی و پرشتاب در زیر آب های ساکن مانند" گلف استریم" در حال تغییر است با سرعت بسیار وحشتناکی به سمت تغییرات در حال جابجایی است.

اما آقایان کور هستند از دیدن آن عاجز هستند.

هنوز فکر می کنند از آبرو ی اسلام از آبروی روحانیت و آبروی شهیدان و جانبازان می توان هزینه کرد؟

در حالیکه با عمل و رفتار شما هیچ سرمایه ای باقی نمانده است.

تمام سرمایه های اجتماعی و سیاسی و عمومی کشور را سوخته و خورده اید نه تنها سرمایه باقی نمانده است بلکه بدهی های عظیم بر جا مانده است ورشکستگی کامل در فکر در رفتار در عمل در هر موردی که فکرش را بکنید بر زمین مانده است.

نه سرمایه مالی موجود است نه سرمایه انسانی نه سرمایه آبروی همگی را در امتحان بزرگ ریاست باخته اید؟

متاسفانه در فرو ریختن این ارزش ها فقط دو چیز باقی می ماند.

یا بی تفاوتی است یا ویرانگری هر دو فاجعه است

ارزش اعتماد های مردم به روحانیت به اسلام به حاکمیت اینک در شرف فرو ریختن است به علت بر سر کار گذاشتن عده ای جاهل نادان شهوت پرست پول پرست سمت پرست با القاب بزرگ .

تمام مشکلات اقتصادی بانکی سیاسی حل نشده باقی مانده اند .

بیش از چهار دهه است مشکل بهره بانکی حل نشده است ؟

آن روزی که امام خمینی دست تقاضا برای حوزه علمیه دراز کرد و از علما خواست در این مورد عظیم دست یاری بدهند و مشکل بهره بانکی و اقتصاد حل کنند بسیاری که هنوز زنده هستند دامن عافیت بالا کشیدند و از دخالت در این امر عظیم خود را کنار کشیدند 

فکر می کردند آن فراخوان شرعی امروز به اصلی ترین عامل براندازی و سقوط حکومت جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

در واقع من اصلی ترین  عامل سقوط کشور را در نزول می دانم

حاضرم سر این موضوع با کسی بحث و اثبات کنم.

اگر بهره های وحشتناک و غیر اسلامی نبود ما سیاستمداران فاسد هم نداشتیم

مدیریت فاسد هم نداشتیم فقر هم نداشتیم بیکاری هم نداشتیم فحشا و فساد هم نداشتیم

امروز همه این ها را داریم حتی سازمان یافته داریم چون بهره بانکی نزولی سازمان یافته داریم؟

بیخود نیست خدا به نزول و بهره نزولی اغلان جنگ داده است سوره بقره آیات 275 تا 280

بعد از نزول این آیات پیامبر خدا گفت حتی عباس عموی من هم حق ندارد طلب ربا کند.

حال جمهوری اسلامی ایران تحت یک فاجعه کمبود اطلاعات اسلامی یا کودتای رباخوران طلب 34 درصد سود با سود مرکب در صورت پرداخت نشدن بدهی دارد.

در واقع امروز روح عصیانگری و ویرانگری در بالای سر جمهوری اسلامی ایران مانند یک کرکس شوم می چرخد به علت این انحراف بزرگ از قرآن و عترت رسول خدا.

در حالیکه مرگ بر کشور سایه انداخته رئیس جمهور همراه  اصلاح طلبان با اصول گرایان مشغول بازی 

کودکانه هستند

  • حسین تاج احمدی
  • ۰
  • ۰

بدون شک کشورهای جبهه مقاومت مشکلات اقتصادی و مدیریتی فراوانی دارند؟

این مشکلات بیش از اینکه جبهه مقاومت تشکیل شود هم وجود داشت اما اکنون با وجود رکود  جنگ و تحریم در خاورمیانه تشدید هم شده اند.

اگرچه دخالت و تحریک جبهه غربی عربی باعث بروز اعتراضات خیابانی و حتی کشته شدن عده زیادی شد و خواهد شد.

چشم اندازییروزی برای جبهه غربی عربی خیلی ضعیف است اما این واکنش ها کشورهای جبهه مقاومت به شدت از لحاظ همبستگی ملی و اقتصادی ضعیف خواهد کرد.

این موضوع در واقع باعث زیان اعتراض کنندگان هم خواهد بود.

ساختار اقتصادی لبنان و عراق حتی ایران یک ساختار مصرفی و نه تولیدی یا خدماتی است.

مردم هیچ کدام از این سه کشور نان بازو و فکر خویش را نمی خورند.

مدیران این سه کشور همگی رانت خوار در آمد نفت یا کمک دیگران و حتی کمک های خارجی هستند.

اصولا مردم این منطقه یاد نگرفته اند که بابت تلاش خود منتظر پاداش و نتیجه باشند 

همیشه منتظرند وجه مخارج آنان برسد ولو به هر قیمتی ؟

مردمی که در محیط نفتی یا رانتی بزرگ می شوند همیشه خواهان سهم بیشتری هستند؟

رفاه می خواهند خانه خوب ماشین خوب حتی شغل خوب می خواهند حتی اگر این متاع سهم همسایه باشد.

کمتر کسی در این محیط ها فکر می کند باید برود از صفر شروع کند متاسفانه رسانه های اجتماعی هم با نشان دادن امکانات و نعمت های فراوان ثروتمندان و یا مسئولان به این تفکر دامن می زنند.

معمولا سوال این افراد اینست مگر چه چیز ما از اینان که دارند کمتر است؟

اگرچه در این شورش با موبایل ها شروع و ادامه پیدا کرد بلاشک نقش جبهه آمریکایی و سعودی در آن مشخص و بسیار پر رنگ است.

جوانان لبنانی و عراقی خواستار زندگی بهتر و درآمد هستند اما فساد و عدم تحرک فکری مسئولین و وضع اقتصادی اجازه این بهتر شدن و بودن را نمی دهد.

متاسفانه دولت عراق و لبنان همانند همتای ایرانی خود بسیار محافظه کار و بی خاصیت و بی تحرک هستند از باز کردن گره های اقتصادی اجتماعی عاجزند.

بیشتر سر روابط و وابستگی گروهی و جناحی و حتی ناچاری انتخاب یا منصوب شده اند.

هیچ گونه نوآوری و تحرک در آنان دیده نمی شود.

تقربیا هیچ انتخابی در این سه کشور براثر لیاقت و شایستگی انجام نمی شود.

نه تخصص نه پشتکار نه ابتکار نه تحصیلات باعث انتخاب یا انتصاب نمی شود.

نوعی مصلحت اندیشی افراطی ناشی از نرسیدن قدرت به غیر خودی و هراس از تحول  افراطی وجود دارد

مجموعه این عوامل یک دولتی بی خاصیت بی تحرک فشل و حتی فلج را روی دست هر سه کشور باقی می گذارد. 

اصلا در بطن یک جبهه مقاومت برنامه توسعه منطقه ای مقاومتی اقتصادی وجود ندارد؟

شاید بیش از دیگران باید ایران را در این زمینه سرزنش کرد.

چون ایران خود فاقد برنامه اقتصادی و اجتماعی است از رهبری اقتصادی و توسعه ای هم بازمانده است.

یکی از اصول گروه های یک جبهه توسعه است در همه زمینه ها من چند بار در این زمینه هشدار داده ام یکبار در موضوع کندن کانال سراسری از مکران تا خراسان شمالی و دریای خزر گفته بودم یکی از الزامات هم پیمانی ایران و همسایگانش بخصوص روسیه توسعه روابط اقتصادی است .

برنامه گسترش منافع دو طرف نیاز آتی تمام جبهه مقاومت است.

طرح می خواهد برنامه می خواهد کارشناس می خواهد.

حالا از دولت فلج اقتصادی روحانی چنین انتظاری داشتن مثل منتظر زایش کوه از موش است.

این موضوع بماند تا در یک مقاله مفصل الزامات آن را بررسی کنیم.

اینک طوفان اعتراضات از راه رسیده بدون شک این طوفان به تهران هم خواهد رسید.

لذا لازم است قبل از ورود این سیستم حاکمیت داخلی ایران یک پارچه و منسجم سازماندهی شوند

بلاشک شروع اعتراضات در ایران با استقبال زیرکانه روحانی مواجه خواهد شد ؟

همانطور که در لبنان شاهد همکاری حریری با تظاهر کنندگان هستیم.

این موضوع کار را به تهران سخت تر خواهد کرد.

لذا پیشنهاد می شود قبل از شروع طوفان روحانی برکنار شود.

جانشین ایشان بهتر است یک شخصیت نظامی سیاسی و محکم باشد شاید محسن رضایی برای این تغییر و تحول و انجام انتخابات ریاست جمهوری بهتر باشد؟

باید حاکمیت قبل از شروع اعتراضات اصلاحات را با تمام قوت شروع کند.

تمام رانت ها متوقف شود شروع کسب و کار بدون هیچ مانعی آزاد اعلام گردد

مجوز رسمی هم صادر شود.

مالیات های تولیدی و کشاورزی به شدت کم و قابل اغماض تبدیل شود.

تمام سو استفاده کنندگان از بیت المال دستگیر و تحویل قوه قضائیه شوند حتی به سرعت مجازات شوند.

بیش از شصت هزار نفر بعد از انقلاب در ایران رئیس و مدیر عالی بوده اند.

باید پرونده تمام این مدیران مورد باز بینی قرار گیرد اگر کوچکترین افزایش غیر عادی ثروت در آنان مشاهده شود باید احضار و بازخواست شوند.

هر چه وسیعتر یارانه کالایی و غذایی برای مردم عادی برقرار شود.

در واقع باید کالای اساسی با یک نرخ ثابت و کم طبق جمعیت کشور توزیع گردد.

این ها حداقل اقدامات است

در صورت عدم تحرک و کارآیی منتظر مشکلات بیشتر و حتی احتمال جنگ داخلی مانند سوریه باید باشیم هم در لبنان هم در عراق ؟

اگرچه ایران فعلا از این مرحله دور است اما وقوع نا امنی و تشدید مشکلات ناشی از تظاهرات از ذهن دور نیست.

  • حسین تاج احمدی
  • ۰
  • ۱

با توجه به محتوی راهبرد 342 و 341 عملکرد رئیس جمهور غیر عادی و مشخصا "مجرمانه" است 

جرم های که در برابر دوربین تلویزیون و رسانه ها عنوان شده و غیر قابل کتمان است.

جرم های که توسط ایشان انجام شده به شکل ذیل می باشد.

1- دروغ گویی و توسل به خدعه و مکر برای تصدی سمت رئیس جمهوری ایران.

ایشان با توسل به شیوه پوپولیسم برای بدست آوردن این سمت مرتکب دروغ گویی و  قسم دروغ شده است همینطور بدون اینکه صلاحیت داشته باشد خود را مصلح نامیده در واقع اقدام به اغفال افکار عمومی برای تصدی سمت بزرگ رئیس جمهوری و دریافت مزایای ان زده است.

2- سوگند حمایت و اجرای قانون اساسی را زیر پا گذاشته است .

3- خیانت در امانت کرده با وجودی که اعلام کرده بود در کشور آبادی و شکوفایی و رونق اقتصادی ایجاد خواهد کرد ویرانی و رکود اقتصادی ایجاد کرده است

4-ااقدام به وسوسه ضد انقلاب و تهیج افکار عمومی کرده است  در مسئله "رفراندوم" برای اجرای در خواست های غیر قانونی ( تا زمانی که مجلس رفراندوم تصویب نکرده غیر قانونی است) کرده این عمل می تواند موجب شورش و تخریب اموال عمومی و حتی کشته شدن عده زیادی  شود .

البته موارد دیگری هم هست اما

همین چهار عنوان برای محاکمه کافی است و هیچ خدشه ای به آن وارد نیست.

چون از لحاظ قانون اساسی می توان طبق شرح زیر رئیس جمهور محاکمه و از کار بر کنار کرد.

اتهام رئیس جمهور به نحو غیر قابل خدشه‌ای باید توجیه قانونی داشته باشد.

مستندات قانونی مربوط به مرجع قضایی صالح در رسیدگی به اتهام رئیس جمهور:

1 ـ بند 10 اصل 110 قانون اساسی (از وظایف و اختیارات رهبر):

«عزل رئیس جمهور با در نظر گرفتن مصالح کشور پس از حکم دیوان عالی کشور به تخلف وی از وظایف قانونی یا رای مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت وی بر اساس اصل هشتاد و نهم»

2. اصل 140 قانون اساسی: «رسیدگی به اتهام رئیس جمهور و معاونان او و وزیران در مورد جرایم عادی با اطلاع مجلس شورای‌ اسلامی در دادگاه‌های عمومی دادگستری انجام می‌شود».

3 ـ ماده 19 قانون تعیین حدود وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های ریاست جمهوری اسلامی ایران مصوب 22 /5/ 65: «رسیدگی به اتهامات مربوط به تخلفات در رابطه با وظایف و اختیارات رئیس جمهور در صلاحیت دیوانعالی کشور است و در جرایم عادی از طریق دادگاه‌های عمومی و دادگستری تهران و با اطلاع مجلس صورت می‌گیرد. تبصره ـ در هر کدام از اتهامات نامبرده رسیدگی مستقیماً به وسیله دادگاه انجام گرفته و دادسرا حق دخالت ندارد‌».

مطابق اصول و ماده فوق تخلفات رئیس جمهور در صورتی‌که مربوط به وظایف و اختیارات او بوده و در عین حال وصف مجرمانه نداشته باشد صرفاً از حیث اعمال بند 10 اصل 110 قانون اساسی در دیوانعالی کشور رسیدگی می شود. اما تخلفات متضمن وصف مجرمانه رئیس جمهور دو دسته است. دسته اول اتهامات مرتبط با وظایف و اختیارات او که به صراحت ماده 19 قانون یاد شده، ناظر به بند 10 اصل 110 قانون اساسی، منحصراً در صلاحیت دیوانعالی کشور است و دسته دوم اتهامات غیر مرتبط با وظایف و اختیارات ایشان که برابر قسمت اخیر ماده 19 قانون مذکور، رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه‌های عمومی تهران است.

اگر این محاکمه انجام شود بلاشک یک سدی درست خواهد شد برای پوپولیسم های بعدی که به دروغ متوسل نشوند برای بدست آوردن رای مردم.

این ظرفیت بزرگ را قانون اساسی ایران در اختیار ملت گذاشته است تا هر گاه رهبر یا مجلس نخواهند یا بنا به معذوراتی نتوانند دست به برکناری یا استیضاح رئیس جمهور بزنند .

جمهوری اسلامی ایران بتواند با توسل به قوه قضاییه شر مسئولین بر طرف کند 

  • حسین تاج احمدی