راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی است برای مطرح کردن راه های توسعه اقتصادی به سبک ایرانی اسلامی

راهبرد نجات اقتصاد ایران

این وبلاگ تلاشی است برای مطرح کردن راه های توسعه اقتصادی به سبک ایرانی اسلامی

این وبلاگ تلاشی است برای مطرح کردن راه های توسعه اقتصادی به سبک ایرانی اسلامی

کلمات کلیدی

اقتصاد بدون نفت هم اکنون

هلندی سرگردان یا کشتی سرگردان

شوک درمانی اقتصاد

نقل و چاپ محتویات این وبلاگ با درج مبدا بلامانع است

طغیان فروپاشی اقتصادی

به کور می گوییم عین علی

آقای روحانی با کلید آمدید با "قفل مطلق" کشور می روید

"مختال فخور"

نه اصول گرایان ما اصول گرا هستند نه اصلاح طلبان اصلاح طلب

دومینو ورشکستگی زنجیره ای

کوتوله های سیاسی نه "کودکان سیاسی"

( فرهنگ لجبازی احمدی نژادی)

عدالت اقتصادی از اولین درخواست انقلاب اسلامی و انقلاب مشروطه بود

و گرنه همچنان درجا خواهیم زد

الحاق چهار وزارتخانه اقتصاد تجارت صنعت معدن به رهبری

آمریکا وجود دو ژاپن در آسیا تحمل نخواهد کرد

تا همچنان برای خودشان ماهی صید کنند؟

منافع ملی کیلو یی چند است

اندیشکده استراتژیک مطالعات

فاجعه فرو ریزی اقتصادی بوقوع خواهد افتد لطفا بر سر

تقسیم غنایم اینقدر نزاع نفر مایید ( غنیمت تقسیم وزارت خانه ها )

شده

خلاصه انقلاب هیچ اسلام هم قربانی سود جویان داخلی

امروز اعلام عفو عمومی کنیم

امام علی (ع) دشمنان خود را می بخشید دست به مصادره بابت مالیات نزد

تبلیغات کردید "ایران "همچون لیبی تسلیم شد

آن گربه بچه کوچک ( جغرافیای ایران) اکنون پلنگ بزرگی شده

زلزله آسمانی یا زمینی یا سیاسی بیرون بریزد

سیاست فرغون های موتور دار

جان ملت گروگان این دو کارخانه مونتاژ کرده ایم

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مدتی است که آمریکا از نیاز به واردات نفت از خاورمیانه بی نیاز شده است.

این خبر خوبی برای متحدان اسبق نیست قبل از هر متحدی این عربستان است که باید بهای این بی نیازی را  پرداخت کند؟

عربستان همواره شریک راهبردی برای امریکا محسوب می شد.

اما سیستم قبیله ای و حرکات ناشایست استبدادی و خوی جاهلیت آل سعود همواره مایه شرمساری آمریکا را فراهم می کرد.

تبلیغ وهابیت سرکوب آزادی خواهی ترور وحشیانه فعالان مدنی ( قتل خاشقچی ) برخورد خشونت بار با روشنفکران و اقلیت ها قوانین زن ستیزانه آل سعود مرتب بوسیله رسانه ها منعکس می شد.

این رویه مانند ساز ناکوک همواره دولتمردان آمریکایی را آزار می داد.

اما نیاز به این متحد مطیع برای دریافت نفت ارزان و تضمین شده مانع مخالفت آمریکا با سیاست های داخلی و حتی منطقه ای آل سعود بود.

اما اینک وضع به شکل ناباورانه ای تغییر کرده؟

اول اینکه امریکا خود فروشنده نفت است و رقیب نمی خواهد بخصوص از نوع آل سعود؟

دوم اینکه عربستان بدون نفت یک شریک نظامی یا حتی اقتصادی مطمئن نیست چون اقتصاد نفتی و عدم توسعه از عربستان یک خریدار نامطمعن ساخته است که به بقای آن نمی توان زیاد مطمعن بود

عربستان یک زمانی بزرگترین خریدار کالاهای آمریکایی بود اما امروز خریدار کالاهای چینی است.

از لحاظ نظامی هم در جنگ یمن نشان داد که یک طرف ضعیف است باید همواره حمایت شود تا یک بازوی قدرتمند و یاور متحد در مواقع سخت در گیری در واقع عربستان نشان داد همواره یک طفیلی در آینده هم باقی خواهد ماند با وجود خرید مقدار کلانی سلاح.

سوم اینکه تزلزل سیاسی آل سعود و  عدم اصلاحات سیاسی و رشد مخالفت ها بخصوص سرکوب های خونین جامعه در حال انتظار و پیش بینی سازمان جاسوسی سیا از آینده محمد رضا شاهی و سقوط  آل سعود.

چهارم سرمایه های انباشته شده در خارج از عربستان  این سرمایه عظیم خود یکی از علت های ذبح عربستان است؟

اقتصاد آمریکا نیاز شدید و الزامی به 2000 میلیارد دلار وجه نقد دارد تا از ورشکستگی عنقریب خودش جلو گیری کند ؟

این وجه باید تامین شود به هر بهای ؟

شباهت های در تحریک همسایگان ( بخصوص ایران ) برای تصرف سرزمین عربستان دیده می شود دقیقا مانند اشغال کویت بوسیله صدام  تا هم آمریکا از دست آل سعود خلاص شود هم چاههای نفت و پالایشگاههای عربستان تخریب شود هم ذخیره مالی آل سعود مصادره کند هم با لشگر کشی ظاهری و درگیری اقتصادی دوباره عربستان آزاد کند؟ وهم یک کشور بزرگ تخریب شده را برای باز سازی مجدد با قرار دادهای کلان در اختیار داشته باشد.

هنوز کویت بابت آزاد سازی از دست صدام مشغول پرداخت خسارت است.

پنجم نفت عربستان نیاز مبرم چین ژاپن و اروپا را تامین می کند اگر این تغذیه سوخت این سه قطب اقتصادی قطع شود بسیار به نفع آمریکا خواهد بود هم اقتصاد آمریکا بازسازی می شود هم رقبا از دور رقابت خارج خواهند شد هم مشتری نفت آمریکا بیشتر خواهد شد.

ششم تحریک ایران به حمله بر علیه عربستان و آل سعود از ایران نمایش یک کشور خاطی را به نمایش خواهد گذاشت و محکومیت در شورای امنیت و اجماع جهانی علیه ایران و باز سازی نمایش متفقین در جنگ علیه صدام و علیه آلمان از خسارات آمریکا خواهد کاست.

در واقع خلاصی بی خطر از دست ایران و داشتن شریک عملیاتی هم یکی از آیتم های این برنامه است برای آمریکای تنها مانده در تحریم و همراهی در اسکورت کشتی ها در خلیج فارس این یک هدف کوتاه مدت خواهد بود

هفتم خارج کردن خاورمیانه از دست ایران و شریک راهبردیش روسیه ترکیه و تسلط دوباره در خاورمیانه و تهدید مجدد ترکیه عراق برنامه دیگر آمریکا خواهد بود     

هشتم در اختیار گرفتن مجدد کشور تخریب شده سعودی و امارات بهترین مبنای تامین کسری بودجه و کسری تراز ورشکستگی خواهد بود همینطور دور نگه داشتن چین از تسلط بر منابع نفتی خلیج فارس.

نهم شروع جنگ در منطقه خلیج فارس با مهاجرت شدید اعراب ثروتمند همراه خواهد بود.

دادن ویزای آمریکا به عربستانی ها و اماراتی ها موج جدیدی از ثروت اعراب به آمریکا سرازیر خواهد کرد. به وسیله این مهاجران جدید بازار رکود زده املاک آمریکا رونق مجدد خواهد گرفت.همینطور سرازیر شدن سرمایه های مهاجران به بانک های مشکوک و زیان ده آمریکایی را نجات خواهد داد.

دهم در جنگها و شورش های از پیش مهندسی شده همواره کشورهای اروپایی و ژاپن مرکز تهیه مخارج جنگ و کمک به بازماندگان و مهاجران فقیر تر و پناهندگان زمینی خواهند بود این مخارج اقتصاد این دو رقیب را به شدت تحت فشار قرار خواهد داد واین برای هزمونی آمریکا و اقتصاد آمریکا برگ برنده دیگری خواهد بود.

در واقع آمریکا نه تنها برای محافظت از آل سعود دست به جنگ نخواهد زد بلکه به قربانی کردن این کشور برای مطامع خود کمر همت بسته است این سناریو دیری است استارت خورده فقط مشکل ایران است که تا کنون وارد این بازی آمریکا نشده است وگرنه عربستان را باید روی مین رفته حساب کرد (به علت جنگ در یمن و اصرار به ادامه آن) . 

اما اروپا این وسط سعی کرد هویت مستقلی از خود نشان دهد اما با مشکلات پیش آمده در نقض برجام و عدم منفعت اروپا از ایران و همراهی کامل در سکوت و بی عملی در مقابل آمریکای خارج شده از برجام و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و جنگ تجاری دچار ضرر و زیان هنگفتی گردید.

زمینه برای تضعیف انفعال کولی دادن به آمریکای شرور ترامپ پیش از پیش فراهم شد.

در واقع اروپای تضعیف شده و دارای مشکلات متعدد اقتصادی مطلوب برنامه های مهندسی شده آمریکا خواهد بود ( نگاه کنید به بیانیه آمریکایی اروپا در مقصر قلمداد کردن ایران در حمله به دو پالایشگاه عربستان خریف و عقیق که اولین بیانیه بدون سند اروپایی است در بعد برجام )

چین بازیگر بزرگ و خسیس این بازی است که با فشار آمریکا در تایوان و هنگ کنگ اینک بازی برجام را باید باخته حساب کند اگرچه فشار اقتصادی ناشی از جنگ تعرفه ها را نباید فراموش کرد جنگ تجاری که برای دور نگه داشتن چین از بازی بزرگ خاورمیانه طراحی شده است؟

یازدهم به علت تست ابزار جنگی و قدرت آتش ایران است درگیری نظامی با ایران بعلت سلاحهای ناشناخته و بیشتر بومی ایران یک جهل بزرگ برای آمریکا است در گیر شدن با سپاه پاسداران بشدت مسلح و به شدت آموزش دیده و جنگ آزموذه ناشناخته عظیمی برای آمریکا است؟

آمریکا نمی داند با چه حجم آتشباری و قدرت موشکی در واحد کوچکی از زمان روبرو است این برای آمریکا ریسک بسیار بزرگی است اگر شدت آتش بیش از قدرت موجود در خاورمیانه آمریکا باشد افتضاح بزرگی برای آمریکا بوجود خواهد آمد سرشکستگی و شکست زود هنگام بسیار خفت بار خواهد بود لذا آمریکا این ریسک درگیری را بدون آزمایش شروع نخواهد کرد برای تست این قدرت جدید نیاز به یک قربانی است چه کسی بهتر از عربستان یک هم پیمان غیر دموکراتیک که هم گوشت اورا می شود در عروسی خورد هم گوشت اورا در عزا بی شک قدرت نظامی عربستان شبیه قدرت نظامی اکنون آمریکا در منطقه است نیروی زمینی کم با قدرت جزئی اما نیروی هوایی و قدرت آتش سهمگین هوایی

و هواپیماهای آمریکایی درست همانند نیروی هوای آمریکا اگر عربستان نتواند با این 2500 هواپیمای جنگی در مقابل ایران کاری بکند یقینا" آمریکا هم نمی تواند در جنگ با ایران کاری انجام دهد؟

دوازدهم بزرگترین برگ مخفی داشته این فدا کردن عربستان نجات اسرائیل است از بحران مشروعیت جهانی و تهدید جبهه مقاومت اگر عربستان این وسط قربانی مطمع آمریکا قرار گیرد شدت برخورد ها و جنگ ها به گونه ای خواهد بود که امکان رهایی اسرائیل فراهم کند در گیر کردن حزب الله در عربستان و یمن و حتی سوریه زمینه سرکوب تهدیدات برای آمریکا و اسرائیل فراهم خواهد کرد.

به دلیل همین دوازده مورد بالا ایران و اروپا و چین نباید در بازی قربانی کردن عربستان و امارات وارد شوند

امروز بازی در زمین آمریکا روغن ریخته عربستان وقف تجدید حیات آمریکا و اسرائیل خواهد کرد.

  • ۹۸/۰۷/۰۲
  • حسین تاج احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی